5 دلیل برای شرکت در دوره های آموزشی باریستا

چرا باید در دوره های آموزشی باریستا شرکت کنیم؟

انسان همواره در حال یادگیری و کسب مهارت است تا بتواند جایگاه شغلی خود را ارتقا داده و به موفقیت دست پیدا کند. بر کسی پوشیده نیست که یادگیری و کسب مهارت هرچه آکادمیک تر و حرفه ای تر انجام شود، نتایج مطلوب تری را به دنبال دارد. دوره های آموزشی باریستا نیز یکی از دوره های آموزشی مفید و کاربردی است.

دوره های آموزشی باریستا

شغل باریستا از جمله مشاغلی است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده و علاقه به نوشیدن قهوه باعث شده تا شغل آماده سازی قهوه (باریستایی) نیز تخصصی تر دنبال شود.

امروزه شاهد آکادمی ها و افراد مختلفی هستیم که اقدام به آموزش در این حوزه می کنند. اما افراد علاقمند می بایست در انتخاب خود دقت کنند تا بتوانند با مقدار هزینه ای که می کنند، بیشترین میزان اطلاعات را دریافت کرده و با قدرت در مسیر باریستایی گام بردارند.

آموزش تجربی

گاهی اوقات بعضی از دوستان تصمیم میگیرند که به صورت تجربی این کار را فرا بگیرند و از اطلاعات پایه ای این کار، برای مثال شناخت گیاه قهوه و انواع گونه های آن است، غافل می شوند. پیشنهاد بنده اما دنبال کردن این کار به صورت آکادمیک است.

در این مقاله قصد دارم 5 دلیل برای شرکت در دوره های آموزشی باریستا را بررسی کنم

1. آشنایی ریشه ای و بنیادی با قهوه که مهمترین رکن کارِ یک باریستاست

بی شک اولین موردی که لازمه ی کار یک باریستا است، دانش درباره قهوه، از بذر آن تا عصاره گیری در فنجان است. قطعا شرکت در یک دوره آموزشی حرفه ای می تواند این نیاز را رفع نماید.

بیشتر بدانید: انواع سبک های مدیریتی در کافه و رستوران

2. آشنایی با محیط کاری یک باریستا

فردی که نسبت به یک شغل هیچ تصویری ندارد، نیازمند تصویرسازی و شبیه سازی فضای شغلی است تا بتواند برای حضور در آن محیط و انجام وظایف شغلی آمادگی کافی را داشته باشد. یک دوره آموزشی حرفه ای باریستا می بایست در محیطی برگزار شود که تمامی دستگاه ها و لوازم لازم برای کار یک باریستا در آن فراهم باشد تا هنرجو را از نظر ذهنی برای کار آماده کند.

3. آشنایی با اصطلاحات تخصصی شفل باریستایی

هر شغل و مهارتی یک زبان تخصصی دارد. بی شک افرادی که در یک شغل فعالیت می کنند می بایست به زبان تخصصی کار خود اشراف داشته باشند تا بتوانند با ادبیات تخصصی مهارتِ خود با همکاران ارتباط برقرار کنند. در شغل باریستایی بیشتر کلمات و اصطلاحات از زبان های انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی ریشه گرفته اند که برای ما فارسی زبانان دانستن ربان تخصصی را امری ضروری می کند.

4. آشنایی با لوازم و تجهیزات شغل باریستایی

یک باریستا در محیط شغلی خود با ابزار و وسایل زیادی سرو کار دارد که می بایست اسامی آن ها و رئش کار صحیح با آن ها را بداند تا بتواند سرعت عمل خود را در آماده سازی سفارش بالا ببرد.

5. دانش و مهارت کسب شده در دوره های باریستایی می تواند باعث ارتقاء جایگاه شغلی شود

افراد بسیاری هستند که به صورت تجربی مهارت باریستایی را آموخته اند و مشغول به کار هستند اما قطعا با شرکت در دوره های آموزشی و کسب دانش به روزِ این صنعت می توانند جایگاه شغلی خود را ارتقا داده و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنند.

جمع بندی

در مطلب بالا سعی کردم تا عمده دلایل شرکت در دوره های آموزشی باریستا را مورد بررسی قرار دهم. بی شک دلایل بسیارِ دیگری نیز برای این امر وجود دارد که از حوصله ی این مطلب خارج بود. امیدوارم این مقاله برای شما جذاب بوده باشه. نظراتتون رو زیر همین مطلب با من درمیون بگذارید.

برای اطلاع از دوره های بنده و شرکت در آن ها هم با بنده در تماس باشید.


سایت و پیج اینستاگرام من رو دنبال کنید تا از دنیای هیجان انگیز قهوه و نوشیدنی های سرد همواره مطلع باشید.

نویسنده: رضا پورمحمودیان

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آموزش تخصصی باریستا

پیج اینستاگرام من

فروشگاه حامی کافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *