پاک اسکرین چیست؟

کارایی پاک اسکرین چیست؟

پاک اسکرین چه کاربرد هایی دارد؟ آیا استفاده از آن ضروری است؟ در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که پاک اسکرین چه کاربرد هایی دارد. در دوره های آموزش باریستا به نکته هایی مانند کالیبریشن اسپرسو نیز پرداخته می شود که یکی از عوامل آن پخش توزیع یک نواخت آب بر سطح قهوه است. حال چگونه می توانیم آب را به صورت یک دست بر سطح قهوه در پرتا فیلتر پخش کنیم؟ تا انتهای این مقاله با ما باشید تا با این موضوع آشنا شوید.

پاک اسکرین

روز به روز بیشتر مورد استقبال علاقه مندان به اسپرسو قرار می گیرد که به دنبال اسپرسوی عالی هستند. این وسیله یک لوازم جانبی اختیاری است و برای کسانی که به دنبال کمال مطلق در دم کردن اسپرسو هستند تهیه شده است.

برای خرید پاک اسکرین کلیک کنید

جنس پاک اسکرین از چیست؟

از دیگر سوال هایی که شاید برایتان به وجود آمده باشد این است که پاک اسکرین باید از چه جنس و آلیاژی ساخته شده باشد؟ آیا تاثیری در طعم نهایی و عصاره ما خواهد گذاشت؟ جواب این سوال بله است. پاک اسکرین ها عمدتا از جنس الیاژ فلزی ساخته می شنود تا حتی در دمای بالا به راحتی اکسیده نشود. راندمان بالای عصاره گیری و کاهش ایجاد چنیلینگ از عمده موارد دلایل مصرف پاک اسکرین می باشد. زیرا که آب اول از سطح پاک اسکرین برخورد کرده و بعد به قهوه می رسد. پس در طعم تاثیر گذار است. حال شاید بگویید که چه جنسی می تواند از این عامل جلوگیری کند، آن هم فقط و فقط استیل است. پس جنس پاک اسکرین باید حتما از استیل زد زنگ ساخته شده باشد.

مزایای استفاده از پاک اسکرین

روز به روز بیشتر مورد استقبال علاقه مندان به اسپرسو قرار می گیرد که به دنبال اسپرسوی عالی هستند. این وسیله یک لوازم جانبی اختیاری است و برای کسانی که به دنبال کمال مطلق در دم کردن اسپرسو هستند تهیه شده است.

– عصاره‌ گیری یکنواخت
– جلوگیری از کثیف شدن مجاری اسپرسوساز
– جلوگیری از اشباع قهوه از آب و کمک به عصاره گیری‌ با زمان طولانی‌تر
– کمک به نظافت راحت پرتافیلتر و کاهش زمان آماده‌سازی مجدد

تاریخچه

روش صفحه کاغذی به عنوان پاک اسکرین توسط اسکات رائو ابداع شد و او آن را روش ساندویچ فیلتر نامید. روش ساندویچ فیلتر شامل استفاده از یک فیلتر کاغذی در بالای پیک و یکی در زیر پیک است. در حالی که این گام بزرگی در تکمیل اسپرسو بود، او سپس از صفحه نمایش های کاغذی عبور کرد و صفحه فلزی را جایگزین کاغذ نمود.

طریقه استفاده 

گنجاندن پاک اسکرین در روتین اسپرسوی خود ساده است: فقط قهوه اسپرسوی خود را همانطور که معمولاً انجام می دهید آماده کنید و از یکنواختی آن اطمینان حاصل کنید. پس از تمپ کردن، صفحه را در بالای قهوه قرار دهید و مطمئن شوید که با قهوه کوبیده شده همسطح باشد. در نهایت پورتافیلتر خود را به هدگروپ وصل کنید و شات را طبق معمول استخراج نمایید.
به طور معمول، پس از اتمام کار، جدا کردن صفحه آسان است، اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد که پورتافیلتر خود را به چیزی بکوبید تا به شل شدن آن کمک کند. 
 می توانید بعد از هربار مصرف آن را بشورید و دوباره استفاده کنید.

پاک اسکرین چگونه کار می کند؟

هنگامی که آب از شاور دستگاه اسپرسوساز جریان می یابد، به صورت جویبار به قهوه برخورد می کند. این جریان‌ها می‌توانند بستر قهوه را مختل کنند و دهانه‌های کوچکی را در پیک ایجاد کنند که منجر به کانال‌کشی شود. همچنین صفحه دارای تعداد محدودی سوراخ است، بنابراین جریان های آب به طور بالقوه می توانند لکه های خشکی را در قهوه باقی بگذارند.
برخی از دوستداران اسپرسو، برای بهبود توزیع آب، صفحه دوش استوک را با یک صفحه پس از فروش تغییر می دهند. با این حال، این به هیچ وجه به توزیع یکنواختی که با صفحه تماس دریافت می کنیم نیست. راه حل بهتر استفاده از پاک اسکرین است. این صفحه آب را به طور یکنواخت روی بستر قهوه توزیع می کند و آب را وادار می کند تا به طور یکنواخت روی تفاله های قهوه پخش شود تا به طور یکنواخت از آب اشباع شوند.

آیا واقعاً برای تهیه اسپرسو به پاک اسکرین نیاز داریم؟

در چند کلمه بستگی به نیاز شما دارد. به عبارت دیگر، اگر شما کمال گرا هستید، یا به دنبال استخراج بهترین قهوه هستید به این صفحه نیاز خواهید داشت.
از طرف دیگر، اگر فقط به شات اسپرسوی مناسب روزانه خود نیاز دارید، احتمالاً به آن نیاز ندارید.

نتیجه گیری

همه ی ما می توانیم برای عصاره گیری بهتر از ابزار هایی که در بازار هستند استفاده بکنیم اما این به این معنا نیست که اگر آن ها نباشند قهوه ی ما قهوه ی بدی است! اما استفاده از آن ها می تواند کیفیت قهوه را بهتر و استاندارد تر کند.

پیج اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *