fairtrade و کمک به کشاورزان

برنامه ای برای حمایت از کشاورزان قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است و 80 درصد آن توسط 25 میلیون افراد ثروتمند تولید و خریداری می شود. حدود 125 میلیون نفر در سراسر جهان خصوصا سوماترا و اندونزی مخارج زندگی خود را از کار کردن در کارخانه های قهوه و قهوه سازی بدست می آورند. fairtrade برای حمایت از کشاورزان است، برنامه ای جامع برای اختصاص مستقیم درآمد قهوه به کشاورزان.

fairtrade چیست؟

تولید قهوه یکی از با ارزش ترین و پردرآمدترین تجارت هاست که موجب رونق کسب و کار در مناطق گرمسیری شده است که متاسفانه بخش عمده ای از درآمد این صنعت نصیب کشاورزان نشده و عمدتا کارخانه های بزرگ قهوه از این تجارت بهره برداری مالی می کند.

تولید جهانی قهوه با توجه به شرایط آب و هوایی،  بیماری و سایر عوامل از یک سال به سال دیگر متفاوت است در نتیجه بازار قهوه ذاتا ناپایدار است و با نوسانات گسترده قیمت مواجه می شود.

این نوسانات قیمت مستقیما بر روی افرادی تاثیر می گذارد که عمده ی درآمد زندگی خود را از این تجارت به دست می آورند. زنجیره ی فرآوری قهوه بسیار پیچیده است و شامل کشاورزان، تامین کنندگان، شرکت های رُستری، تولیدکنندگان و در نهایت مصرف کنندگان است و کشاورزان نمی توانند به صورت دقیق مسیر قهوه تولیدی خود را تشخیص داده و مطمئن شوند که قهوه تولیدی آن ها به دست چه کسانی می رسد.

بیاموزید: تاریخچه قهوه

fairtrade چیست؟

فیر ترید در پاسخ به خواست کشاورزان مکزیکی در سال 1980 و پس ار سقوط قیمت جهانی قهوه به وجود آمد. فرآیند کار به این شکل بود که یک قیمت حداقلی برای خرید قهوه سبز از کشاورزان در نظر گرفته شد تا در صورت نوسانات شدید بازار، کشاورزان بتوانند بر روی یک درآمد حداقلی حساب باز کنند و معیشت آن ها به خطر نیفتد.

از طرفی کشاورزان تضمین دادند که 25 درصد از درآمدشان را در جهت ارتقا تولید و کیفیت محصولات به کار گیرند. به عنوان مثال سرمایه گذاری در سیستم فرآوری دانِ سبز. در سال 2017 کشاورزان 84 میلیون یورو درآمد داشتند که بخشی از این درآمد حاصل طرح فیر ترید بود.

پیج اینستاگرام من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *