آگار آگار چیست؟

 آگار آگار چیست؟ کاربرد های آن را بشناسید

پودری کاربردی در صنعت خوراک و نوشیدنی؛ با من همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابیم

 

آگار آگار چیست؟

آگار یا ( آگار آگار ) یک تثبیت کننده است که از جلبک های دریایی در جنوب شرقی آسیا گرفته می شود. این ماده برای مقاصد علمی (زیست شناسی) به عنوان عامل غلظت و شفاف سازی استفاده می شود.

همچنین آگار به عنوان یک م ل ین، می تواند کورکننده اشتها درصد آن را فیبر تشکیل می دهد. 80 نیز باشد زیرا اما در صنعت خوراک، آگار یک ماده شگفت انگیز است و می توان از آن به عنوان جایگزین ساخت دسرها، بستنی و بسیاری موارد دیگر استفاده ، ژلاتین در غلیظ کردن سوپ ها کرد.

آگار را کجا پیدا کنیم ؟

آگار را می توان در فروشگاه های لوازم قنادی و یا فروشگاه های زنجیره ای به شکل پودری سفید در بسته بندی های کوچک پیدا کرد.

آگار کاملا سالم است…

این پودر عاری از هرگونه کالری، کربوهیدرات، قند و چربی است و هیچ گونه مواد نگهدارنده ای در آن یافت نمی شود؛ در عوض این پودر سرشار از فیبر است و افرادی که به دنبال رژیم های غذایی سالم هستند، از خواص فیبر کاملا آگاه هستند.

یکی از آن خواص، کاهش اشتها و در نهایت جلوگیری از پرخوری است.

این پودر گلوکز موجود در معده را جذب می کند ، به سرعت از دستگاه گوارش عبور می کند و بدن را از حفظ و ذخیره چر بی اضافی منع می کند.

بیشتر بخوانید: اسید های موجود در قهوه

جذب آب

خاصیت جذب آب آن نیز در دفع زباله ها کمک می کند. آگار صفرا را جذب می کند و باعث حل شدن کلسترو بد و ل عدم جذب آن توسط بدن می شود. آگار جایگزین مناسبی برای ژلاتین است. همان طور که می دانید ژلاتین یک فرآورده حیوانی است اما همانطور که گفته شد آگار فرآورده ای گیاهی است که نه تنها برای بدن مضر نیست بلکه مفید هم هست.

آگار؛ بدون عطر، بو و طعم

آگار هیچ گونه بو، رنگ و طعمی ندارد و حتی در مقابل حرارت نیز مقاوم است و تغییر شکل نمی دهد. اگرچه آگار می تواند جایگزین ژلاتین باشد اما در مقدار مصرف پودر، با ژلاتین تفاوت دارد. آگار به مراتب بافت محکم تری نسبت به ژلاتین دارد و باید در میزان مصرف آن دقت کرد. هر 1 قاشق پودر آگار برابر با 8 قاشق پودر ژلاتین است

نحوه استفاده

مهمترین چیزی که باید بدانید این است که آگار می بایست در یک مایع (آب،شیر،آب میوه، چای، عصاره های میوه ای و…) حل شود و آن مایع نیز حتما می بایست به نقطه جوش برسد. پس از سرد شدن، آن مایع تثبیت شده و به شکل دلخواه در خواهد امد. نسبت آماده سازی هم 1 قاشق چایخوری پودر آگار به 4 قاشق غذاخوری آب است

آگار چیست؟ کاربرد آن در میکسولوژی

از انواع مایعاتی که دوست دارید ازآن خاویار تهیه کنید(مثلا سرکه بالزامیک)، با رعایت نسبت بالا، با پودر آگار مخلوط کنید، به جوش بیاورید و بگذارید کمی دمای آن کاهش یابد.

سپس یک ظرف روغن مایع را داخل ظرف بزرگتری که با یخ پر شده قرار دهید (روغن مایع می بایست همواره درسردترین حالت باشد) مایع مخلوط شده با آگار را با کمک قطره چکان داخل ظرف روغن بریزید تا به شکل خاویار درآید و اجازه دهید تا داخل روغن کاملا سرد شده و شکل بگیرد. سپس آب کشی نمایید.

اگر این مطلب براتون مفید بود حتما با دوستانتون به اشتراک بگذارید


سایت و پیج اینستاگرام من رو دنبال کنید تا از دنیای هیجان انگیز قهوه و نوشیدنی های سرد همواره مطلع باشید.

نویسنده: رضا پورمحمودیان

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آموزش تخصصی باریستا

پیج اینستاگرام من

فروشگاه حامی کافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *