انواع مشکل در مدیریت کافه و رستوران

مشکلات کافه و رستوران و روش برخورد با آن ها

هر مجموعه بسته به وسعت و اندازه و روش کارکرد، با مشکلاتی روبرو است، کافه و رستوران نیز به عنوان یک مجموعه فعال و پویا از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله قصد دارم شما را با انواع مشکل در مدیریت کافه و رستوران آشنا کرده و راه کاری برای آن مطرح کنم. با من همراه باشید.

در این مقاله نگاهی تیتر گونه به مشکلات و نحوه ی رفع آن ها خواهم داشت. در آینده برای هر کدام از مشکلات به صورت مجزا مقاله ای خواهم نوشت.

انواع مشکل در مدیریت کافه و رستوران

1-مشکلات آنی (لحظه ای)

قابل پیش بینی نبوده و هنگامی که اتفاق می افتد باید درصدد برطرف کردن آنها باشیم مانند حادثه، خرابی و … . در این خصوص، نظام مند بودن سیستم های مدیریتی و عوامل مختلف دیگر در سرعت حل مشکل موثرند.

2-مشکلات جاری

این مشکلات قابل پیش بینی بوده و زمان وقوع آنها نیز معلوم است مانند مشکلاتی که از مرخصی با موافقت یا بدون موافقت کارکنان حاصل می شود.

تدابیر، پیش بینی و برنامه ریزی سرپرستان و مدیران در این زمینه می تواند از مشکلات کم نماید.

3-مشکلات نهفته (پنهان)

این گروه از مشکلات قابل پیش بینی است، ولی زمان وقوع آن معلوم نیست مانند مشکلات ناشی از ماشین بدون حفاظ، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی، بی توجهی به استعداد کارکنان و کار با روش غلط.

بیشتر بدانید: عوامل موثر در قیمت گذاری منوی کافه و رستوران

نقش سرپرست در پیش گیری و حل مشکلات

آگاهی سرپرست به مسئولیت های خود، تجربیات، دانش و مطالعات او، مشورت و ایجاد رابطه ی موثر با کارکنان، استفاده از تجربیات دیگران و عوامل بسیاری دیگر می تواند نقش اساسی در کاهش و پیش گیری از انواع مشکل در مدیریت کافه و رستوران داشته باشد.

روش علمی در حل مشکل

مرحله ی اول: حقایق را پیدا کنید (جمع آوری اطلاعات)

  • سوابق مشکل را بررسی نمایید.
  • به مقررات و رسوم محل توجه کنید.
  • با افراد آگاه گفتگو کنید.
  • به نظریات و احساسات افراد پی ببرید.
  • مطمئن شوید تمام حقایق لازم را به دست آورده اید.

مرحله ی دوم: اطلاعات را بسنجید و تصمیم بگیرید (تحلیل اطلاعات)

  • اطلاعات به دست آمده را با هم ارتباط دهید.
  • تاثیر وقایع را روی یکدیگر در نظر بگیرید.
  • روش های رایج و سیاست های سازمان را در نظر بگیرید.
  • تاثیر اقدام خود را برای فرد، گروه و کار بررسی نمایید.
  • هدف را فراموش نکنید.
  • در گرفتن تصمیم عجله نکنید.

مرحله ی سوم: اجرای تصمیم (اجرا)

  • آیا به تنهایی باید اقدام نمود؟
  • آیا نیاز به کمک دارید؟
  • آیا لازم است اقدام خود را به اطلاع مافوق رسانید؟
  • به دنبال انتخاب موقع مناسب برای اقدام باشیم.
  • مسئولیت خود را به گردن دیگران نیندازیم.

مرحله ی چهارم: پیامدها را بررسی کنید (بازخور)

  • بعد از چه مدتی نتایج به دست آمده را بررسی خواهید کرد؟
  • در چه مواقعی نیاز به بررسی می باشد؟
  • آیا تغییرات در کار، رفتار و روابط افراد را در نظر داشته اید؟
  • آیا با این اقدام به اهداف مورد نظر رسیده اید؟

جمع بندی:

مهم ترین نکته در مدیریت کافه و رستوران یافتن مشکل و پس از آن ارائه ی راه کار است. ابتدا مشکلات را بیابید و پس از درکِ کاملِ آن به دنبال راه حلی برای آن باشید.

در مقاله انواع مشکل در مدیریت کافه و رستوران سعی کردم درباره مشکلات و روش های رفع آن به صورت تیتروار صحبت کنم. در مقاله های دیگر به صورت مفصل درباره هر کدام از آن ها صحبت خواهم کرد


سایت و پیج اینستاگرام من رو دنبال کنید تا از دنیای هیجان انگیز قهوه و نوشیدنی های سرد همواره مطلع باشید.

نویسنده: رضا پورمحمودیان

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

 مطالعه شرایط و ثبت نام در دوره های آموزشی

پیج اینستاگرام من

فروشگاه حامی کافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *