دمنوش پاییزی ؛ بهترین نوشیدنی برای فصل پاییز

چه دمنوشی برای پاییز مناسب است؟

برای یک باریستا و متصدی بار لازم است تا با شرکت در دوره های آموزش باریستا بتواند مهارت خود را در زمینه ی آماده سازی نوشیدنی هایی مثل دمنوش پاییزی بالا ببرد.

یکی از این مهارت ها، آماده سازی دمنوش ها است. یک باریستا باید بتواند انواع دمنوش ها را آماده کند تا بتواند یک منوی کامل را به مشتری خود ارائه دهد.

در این نوشته قصد دارم درباره دمنوش مناسب فصل پاییز با شما صحبت کنم.

پاییز یکی از شگفت انگیزترین فصل‌های سال ‌می‌باشد؛ شاید شما تابستان را دوست داشته باشید اما پاییز نیز از جمله فصل‌هایی است که زیبایی خاص خودش را دارد و از نگاه عاشقان سلطان فصل‌هاست.

فصل پاییز به اندازه تابستان گرم نیست اما مانند زمستان نیز سرد و آزاردهنده نمی‌باشد. در فصل پاییز لمسِ هوای خنک و مشاهده گه‌گاه ابر‌های بازیگوش در آسمان یا حتی احساس نم باران خنک ‌می‌تواند بر روی روحیه هر فردی موثر باشد.

دمنوش پاییزی

نوشیدنی‌های پاییزی

در فصل پاییز نوشیدنی‌های گرم و مناسب این فصل می‌تواند کامل کننده زیبایی آن باشد و فصل بسیار دل انگیز و خاطره انگیزی را برایتان به وجود بیاورد. در این مقاله قصد داریم به آموزش دمنوش پاییزی بپردازیم و دمنوش‌های خانگی که گزینه بسیار مناسبی برای فصل پاییز هستند را برایتان معرفی کنیم. شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که دمنوش‌های پاییز چه ویژگی‌هایی دارند یا حتی در آنها چه ویتامین‌ها و ویژگی‌های مثبتی نیز وجود دارد؟ اگر ‌می‌خواهید با محبوب ترین دمنوش‌های پاییزی آشنا شوید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 محبوب ترین طعم دمنوش‌های پاییزی کدامند؟

معمولاً در هر فصلی نوشیدنی‌هایی که مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد از ترکیباتی تشکیل شده است که در آن فصل کامل رایج ‌می‌باشد و پیدا کردن مواد آن‌ها نیز ساده است؛ به عنوان مثال محبوب ترین دمنوش پاییزی دمنوش‌هایی هستند که در آنها کدوتنبل، کارامل، شکلات، نان زنجبیلی و غیره وجود دارد. می‌توانید ترکیب نوشیدنی و دمنوش نیز امتحان کنید.

وجود آنتی اکسیدان

در نوشیدنی‌های پاییز که نوشیدنی و دمنوش با یکدیگر ترکیب شده است آنتی اکسیدان بسیار زیادی وجود دارد و همین موضوع بر روی سیستم ایمنی بدن شما اثر گذار بوده و شما را ‌می‌تواند در برابر تغییرات ناگهانی آب و هوایی و به ویژه روزها و شب‌های سرد پاییزی مقاوم کند.

افسردگی فصلی

یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد در فصل پاییز به آن دچار می‌شوند افسردگی فصلی پاییز است؛ در این مواقع استفاده از ویتامین دی می‌تواند راهگشای مشکل شما باشد و روزهای کوتاه پاییزی را نیز برای شما لذت بخش تر کند و ویتامین دی بدن انسان را تأمین کند. اگر به معنای واقعی ‌می‌خواهید از فصل پاییز و زیبایی‌های بی نظیرش لذت ببرید توصیه می‌کنیم که دمنوش پاییزی را که در این فصل توصیه شده است امتحان کنید؛ به عنوان مثال نوشیدن طعم گرم، شیرین و تند ‌می‌تواند سلامت شما را در این فصل تضمین کند و فصل خاطره انگیز و پر ماجرایی را برایتان به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید: قهوه و لاغری

چای کدو حلوایی

در مقاله آموزش دمنوش پاییزی ، توجه به چای کدو حلوایی در فصل پاییز اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از خوراکی‌های فصل پاییز کدو حلوایی یا کدو تنبل ‌می‌باشد. ‌می‌توانید از پای کدو تنبل خامه‌ای استفاده کنید یا حتی نان کدو تنبل تازه را نیز استفاده کنید. از کدو حلوایی می‌توانید خوراکی‌های مفید‌ بسیار خوشمزه مانند کیک‌ها و مافین‌های مختلف نیز درست کنید. در کنار تمامی این موارد نوشیدن چای کدو تنبل ‌می‌تواند تجربه دل انگیزی را برایتان به وجود بیاورد. در فصل پاییز ‌می‌توانید کدو تنبل را با ادویه جات و ترکیباتی مانند جوز هندی، میخک، دارچین و زنجبیل مخلوط کنید و نوشیدنی خوش طعم و مناسب پاییز به دست بیاورید.

دمنوش مناسب فصل پاییز

چای دارچین مناسب فصل پاییز

یکی دیگر از دمنوش‌های بسیار مناسبی که برای فصل پاییز توصیه شده است چای دارچین میباشد. دارچین عطر و طعم بی نظیری دارد و چای آن را در فصل پاییز نباید نادیده گرفت. البته اگر حساسیت دارید باید آن را کنار بگذارید اما اگر حساسیت ندارید توصیه می‌کنیم که یک بار هم شده چای دارچین را تجربه کنید. چای دارچین برای روزها و شبهای بارانی خنک ‌می‌تواند یک دمنوش پاییزی لذت بخش باشد.

فواید چای دارچین

دارچین به راحتی ‌می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و حتی در کاهش وزن و هضم بهتر غذا نیز کمک کند. حتی برای کاهش استرس مصرف چای دارچین می‌تواند راهگشا باشد. زمانی که در روز، کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن دارید و لیستی از کارهای انجام نشده را در مقابل خودتان مشاهده میکنید صرف یک دمنوش پاییزی مثل چای دارچین می‌تواند افسردگی فصلی و استرس شما را از بین ببرد. روزهای کوتاه و شبهای طولانی به صورت ناخودآگاه استرسی را در ما به وجود می‌آورد که مصرف چای دارچین می‌تواند مفید باشد.

 چای سیب مفید ترین دمنوش پاییز

نوشیدن یک فنجان دمنوش پاییزی مثل چای سیب که با افزودنی‌های مختلفی مانند هل، میخک یا دارچین سرو میشود میتواند فصل پاییز را برایتان دلنشین کند. اگر یک بار چای سیب را بچشید محال است نخواهید دوباره آن را امتحان کنید.

فواید چای سیب

چای سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌ها است که می‌تواند عملکرد باکتری‌های مفید را تقویت کرده و در بدن از آن‌ها حمایت می‌کند. همچنین چای سیب متابولیسم سیستم گوارشی را نیز بهبود داده و باکتری‌های مفید سیستم گوارشی را نیز تقویت ‌می‌کند. باکتری‌های مفید ‌می‌توانند سموم غذایی را از بدن انسان حذف کرده و عملکرد روده‌ها را نیز بهبود بخشیده و یبوست را از بین ببرد. استفاده از دارچین، آبلیمو، به و نعناع ‌با چای می‌تواند کامل کننده چای دارچین در فصل پاییز باشد.

چای هل

یکی دیگر از دمنوش‌هایی که در مقاله آموزش دمنوش پاییزی برایتان معرفی می‌کنیم، چای هل است. ادویه هل یکی از ادویه‌های پاییزی محسوب ‌می‌شود که خواص گرم کنندگی دارد و از رایحه خاکی، تند و شیرین برخوردار است. حتی بسیاری از غذاهایی که برای فصل پاییز توصیه شده اند دارای هل هستند و هل ‌می‌تواند عطر و طعم بسیاری از غذاها را نیز دگرگون کند. شما ‌می‌توانید در پای سیب، پای سیب زمینی، پیراشکی سیب، مربا و خورش و حتی گوشت دودی از هل استفاده کنید. چای هل از جمله چای‌های گیاهی محسوب می‌شود که به عنوان یکی از بهترین دمنوش‌های مناسب پاییز معرفی شده است. شما ‌می‌توانید در چای افزودنی‌هایی مانند دارچین، زنجبیل میخک و سایر افزودنی‌ها استفاده کنید.

 چای آلو دارچین

دارچین طعم تند و خوش عطری دارد و ‌می‌تواند مکمل آلوهای رسیده باشد. این ترکیب دمنوش، برای فصل پاییز مناسب است و مزه تکرار نشدنی برایتان به وجود می‌آورد. ترکیب چای سیاه، دارچین و آلو می‌تواند برای دمنوش شما رنگ بسیار روشنی را به وجود بیاورد.

فواید چای آلو دارچین

چای آلو دارچین کاملا آرامش بخش است و میزان کافئین آن نیز در مقایسه با یک فنجان قهوه کمتر ‌می‌باشد. توصیه می‌کنیم که صبحِ پاییزی خودتان را با نوشیدن یک فنجان دمنوش پاییزی مثل دمنوش آلو دارچین شروع کنید تا هم انرژی بیشتری به دست بیاورید و هم سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

در این مقاله به آموزش دمنوش مناسب پاییز پرداختیم؛ البته شما ‌می‌توانید از دمنوش‌های دیگری مانند چای زردچوبه نیز استفاده کنید و فضا و لحظات خاطره انگیزی را در فصل پاییز به وجود بیاورید.

خرید ملزومات کافی شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *