قهوه لونگو

لونگو کافی

قهوه لونگو. آیتمی که شاید اسم آن را شنیده باشید اما ندانید که چگونه تهیه می شود و فرق آن با بقیه قهوه ها چیست. اگر در دوره های آموزش باریستا شرکت کرده باشید، با این آیتم کافه آشنا هستید. اما در این مقاله کامل درباره آن توضیح خواهیم داد.

قهوه لونگو

قهوه لونگو یک دیگر از قهوه هایی است که با دستگاه اسپرسوساز درست می کنند و تفاوت، در روش و زمان تهیه آن است! این قهوه از اسپرسو تلخ تر است اما به نسبت از آن ضعیف تر می باشد!

کلمه لونگو به معنای طولانی است و اصالت ایتالیایی دارد! آیا تاکنون فکر کرده اید که گزینه های مختلف موجود در منوی “اسپرسو” کافی شاپ مورد علاقه شما چیست؟

ممکن است شما با یک موکا، لاته، آمریکانو یا یک کاپوچینو آشنا باشید، اما آیا می دانید چه چیزی باعث می شود یک اسپرسو با ریسترتو یا قهوه لونگو متفاوت باشد؟

به بیان ساده تر، این سه روش مختلف استفاده از دستگاه اسپرسو برای بیرون کشیدن شات اسپرسو است. آنها هر یک بر اساس همان عناصر بنیادی و همان فرایندهای بنیادی تشکیل شده اند، اما در نحوه انجام فرآیند و زمان متفاوت هستند که نهایتا منجر به تفاوت های عمده در غلظت، عطر، طعم و کافئین قهوه حاصل می شود.

لونگو چیست؟

قهوه لونگو روش دیگری برای تهیه قهوه با استفاده از دستگاه اسپرسو است. تغییر مقدار آب مورد استفاده در دستور العمل تهیه اسپرسو معمولی است. این بار به جای عصاره گیری استانداردی مثل نسبت 1 به 2 اسپرسو، نسبت 1 به 3 را برای خو قرار می دهیم. یعنی برای اسپرسو استاندارد نیاز به 20 گرم قهوه خشک و 40 گرم عصاره دارید. اما در قهوه لونگو برای 20 گرم قهوه خشک به 60 گرم.

با همین دو برابر کردن آب، تلخی بیشتری نیز استخراج می شود، چون طعم تلخ قهوه کاملاً از طریق استخراج طولانی تر حل می شوند و از قهوه بیرون می آیند.

تفاوت لونگو با اسپرسو

قهوه لونگو نسبت به اسپرسو ضعیف تر، اما تلخ تر است زیرا آب گرم اضافی که از طریق قهوه از درون قهوه می گذرد اجزایی را استخراج می کند که به طور معمول قابل حل نیستند. هرچه عبور آب از درون قهوه ها بیشتر شود، قهوه نهایی تلخ و پر آب تر می شود.

در مقابل، استفاده از آب کمتر از حد معمول، شات قوی تر و غنی تری را ایجاد می کند که به عنوان یک ریسترتو شناخته می شود.

به همین دلیل، یک شات بلند (لونگو) یا کوتاه (ریسترتو)، به همان نسبت اجزایی که یک شات معمولی دارد، نخواهد داشت. بنابراین، قهوه لونگو دو برابر قوی نیست بلکه نیمی از قدرت اسپرسو را دارد.

علاوه بر این، از آنجایی که اسپرسو تحت فشار قرار می گیرد، یک قهوه لونگو را اگر با سایر روش های دیگر تولید قهوه درست کنید، طعم و ترکیب خاصی نخواهد داشت، حتی اگر با همان نسبت قهوه و آب تهیه شود.

از آنجا که شما برای قهوه لونگو از آب بیشتری استفاده می کنید، در نتیجه طعم کمتری نسبت به اسپرسو به وجود می آید که کشش کمتری دارد اما تلخی بیشتر آن را می توان به این واقعیت نسبت داد که افزایش مدت زمان لازم برای کشیدن شات، باعث می شود تا زمان بیشتری برای ورود بیشتر اجزای تلخی قهوه در فرآیند استخراج ایجاد شود.

بعضی ها عاشق همین تلخی قهوه هستند.

آیا کافئین لونگو بیشتر از اسپرسو است؟

مقدار کافئین موجود در قهوه لونگو قابل بحث است. برخی می گویند کافئین در لایه بیشتر از شات اسپرسو معمولی است. با این حال، مقدار کافئین شما در واقع بستگی به دانه های قهوه مورد استفاده شما نسبت به مقدار زمان و آب مورد استفاده در کشیدن شات بستگی دارد!

بعلاوه، هر دو نوشیدنی از همان مقدار دانه استفاده می کنند و کافئین یکی از اولین مؤلفه هایی است که در قهوه شما ترکیب می شود. بنابراین، صادقانه توضیحی در مورد وجود کافئین بیشتر در قهوه لونگو وجود ندارد.

اگر واقعاً به دنبال یک کافئین هستید، به جای قهوه لونگو به دنبال یک ریسترتو بروید. که شما در واقع دو برابر یک اسپرسو معمولی، کافئین و طعم را دریافت می کنید. یا اگر طرفدار ریسترتو هم نیستید، یک آمریکانو را امتحان کنید.

طرز تهیه قهوه لونگو

برای تهیه یک قهوه لونگو نیاز به یک دستگاه اسپرسو یا موکاپاد دارید.

تمامی مراحل را مانند آماده سازی اسپرسو طی کنید تا لحظه عصاره گیری. فشار و دمای دستگاه خود را چک کنید، قهوه خود را آسیاب کنید و به سراغ عصاره گیری بروید اما نکته ای که باید در آن برای تهیه قهوه لونگو توجه کرد این است که میزان عصاره گیری شما از عصاره گیری اسپرسو بیشتر است. پس بین 5 تا 10 ثانیه بیشتر اجازه عصاره گیری را بدهید.

در نهایت آب بیشتری با قهوه شما تماس داشته و حجم عصاره قهوه لونگو شما نیز بیشتر است.

نتیجه گیری

قهوه لونگو تلخ تر از اسپرسو بوده و حجم بیشتری را نیز دارد. همین اتفاق باعث می شود که قهوه شما بیش از حد عصاره گیری شده و تا حدودی خواص خودش را از دست بدهد. پیشنهاد ما این است که اگر به حجم بیشتر در نوشیدنی علاقه دارید، آمریکانو را امتحان کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

پیج اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *