هایپ اسپرسو

همه چیز درباره هایپ اسپرسو

هایپ اسپرسو چیست؟ آیا شما هم به فکر شروع یک کسب و کار پر رونق مثل کافه هستید؟ پیشنهاد ما این است که حتما از تیم مشاوره راه اندازی کافه کمک بگیرید و با اطلاعات بالا سرمایه گذاری موفق داشته باشید.

هایپ اسپرسو

خیلی از افراد عادت دارند صبح خود را با یک فنجان قهوه آغاز کنند تا هم انرژی بگیرند، هم خواب از سرشان بپرد و هم رفع کسالت و خستگی کنند اما وقتی به فصل گرم می رسند کمی دچار مشکل می شوند و از نوشیدنی های داغ فراری اند.

به لطف خلاقیت باریستاها امروزه نوشیدنی های جدیدی به عرصه صنعت قهوه وارد شده که هم در منوی کافه ها دیده می شود و هم در منزل براحتی می تواند تهیه شود و خنک کننده باشد؛ این نوشیدنی ها که از خانواده آیس کافی ها می باشند علاوه بر داشتن کافئین و همان ویژگی هایی که برای اول صبح نیاز داریم، بدن را نیز خنک می کنند.

مانند آیس لاته، کلد برو، آیس اسپرسو، دالگونا و خیلی نوشیدنی های خنک دیگری که بر پایه قهوه درست می شوند. در این مقاله می خواهیم به معرفی یکی ازین نوشیدنی ها به نام هایپ اسپرسو و طرز تهیه آن که شاید در ابتدا ترکیبش بنظرتان کمی عجیب باشد بپردازیم.

درباره قهوه اسپرسو

برای ترکیب هایپ اسپرسو باید به یک سری نکات توجه کرد. برای مثال برای اینکه بدانیم هایپ اسپرسو از چه چیز هایی تشکیل می شود نیاز داریم که ساختار نوشیدنی را باز کنیم. برای مثال همان طور که از اسمش مشخص است نوشیدنی هایپ اسپرسو از ترکیب هایپ و اسپرسو به دست می آید. تا انتهای مقاله بخوانید تا با طرز تهیه هایپ اسپرسو نیز آشنا شوید.

امروزه تنوع زیادی را در انواع قهوه، دسرها و نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه اسپرسو را در منوی کافه ها می بینید که شاید هنوز هم مواردی از منو باشد که تست نکرده باشید یا هر روز اسم های عجیب با ترکیبات عجیبی به گوشتان بخورد و به منوی کافی شاپ ها اضافه شود.

در هر حال قهوه اسپرسو یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواد اولیه برای تهیه اکثر نوشیدنی ها بر پایه قهوه می باشد که ممکن است به شکل دبل یا سینگل در نوشیدنی مورد نظر استفاده شوند.

قهوه اسپرسو می تواند از دانه های قهوه عربیکا یا قهوه روبوستا تهیه شود که هر کدام از آنها ویژگی خاص خودشان را دارند مثلا قهوه عربیکا بیشتر از کافئین، عطر با پخش بوی زیاد و طعم عالی ترش و شیرین و میوه ای دارد، این در حالیست که قهوه روبوستا دارای کافئین دو برابری در قیاس با قهوه عربیکا می باشد ولی عطر و طعم کمتری نسبت به عربیکا دارد و بیشتر تلخ و دودی و شکلاتی است.

انتخاب هر یک ازین دو قهوه به سلیقه شخص و انتظار او از قهوه بستگی دارد، عطر و طعم یا کافئین؟ البته قهوه عربیکا با اینکه گران تر از قهوه روبوستا می باشد حدود 70% مصرف قهوه دنیا را به خود اختصاص داده و قهوه روبوستا 25% مصرف قهوه و طرفداران خاص خودش را دارد چون از نظر خیلی ها تلخ، غلیظ و سنگین است برعکس عربیکا که ملس است و عطر و طعم  لطیف تر اما با کافئین کمتری دارد.

اینکه دانه های قهوه زادگاهشان کجاست، چقدر آفتاب دیده اند، چقدر تازه یا کهنه هستند و چه رستی داشته باشند نیز بسیار در عطر و طعم آنها تأثیر می گذارد مثلا رست لایت، رست مدیوم، رست مدیوم-دارک و رست دارک، همچنین در حین انجام رستری قهوه با افزودن موادی می توان به آنها عطر و بوی خاصی بخشید و صفاتی مثل رست شکلاتی، رست دودی و … بهشان داد.

در هر حال هنگام خرید انواع قهوه می توانید با تعریف از سلیقه خود، فروشنده را به ترکیب انواع قهوه ها با زادگاه های مختلف مخصوص خودتان راهنمایی کنید.

به خاطر استفاده روز افزون قهوه اسپرسو خیلی ها اقدام به خرید انواع دستگاه اسپرسوساز خانگی یا موکاپات می کنند تا صبح خود را با انرژی تر شروع نمایند اما یادتان باشد مصرف بیش از 400 میلی گرم قهوه در روز می تواند عوارضی برایتان داشته باشد بخصوص برای کسانی که بیماری های زمینه ای مثل ناراحتی های قلبی، فشار خون یا مشکلات گوارشی دارند.

درباره نوشیدنی هایپ

برای ترکیب هایپ اسپرسو نیاز است که بدانیم انرژی زا هایپ از چه چیز هایی تشکیل می شود.

نوشابه انرژی زای هایپ (HYPE Energy Drink) یک نوشیدنی کاربردیست که ابتدا برای رساندن اورژانسی انرژی به برتراند گاچوت، راننده محبوب فرمول ۱ طراحی شد و به همین خاطر هایپ در صنعت مسابقات اتومبیل رانی مشارکت زیادی دارد.

این نوشیدنی بسته بندی شیک و طرح زمینه ای جالب و طعم های مختلفی هم دارد مثل هایپ موهیتو، هایپ ارگانیک، هایپ زیرو و …؛ خوب است بدانید یک قوطی ۲۵۰ میلی لیتری آن حاوی 120 کیلو کالری انرژی (با توجه به اینکه مصرف کالری روزانه برای زنان ۲۰۰۰ کالری و برای مردان ۲۵۰۰ کالری است.

می توانند از هایپ استفاده کنند اما ممکن است مجبور به ایجاد تغییراتی در میزان کالری روزانه خود شوند به ویژه اگر رژیم دارند یا ورزش می کنند) ،۸۰ میلی گرم کافئین (نوشیدنی ای کافئین دار محسوب می شود و قابل قیاس با یک فنجان قهوه است)، ۲۸ گرم قند (میزان مجاز قند مصرفی در روز برای خانم ها ۲۵ گرم و برای آقایان ۳۶ گرم می باشد) و برخی از اسیدهای آمینه و انواع ویتامین B است که دارای خواص زیر می باشند:

ویتامین B2: وظیفه تولید گلبول های قرمز، تجزیه چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها را بر عهده دارد

ویتامین B3 : تولید انرژی، تولید و ترمیم  DNA

ویتامین B5 : گلوکز را از مواد غذایی جذب کرده و سنتز کلسترول را انجام می دهد

ویتامین B6 : کمک بسزایی به سیستم ایمنی بدن و سوخت ساز آن می کند

ویتامین B12: به عملکرد مغز کمک کرده و سلامت بافت عصبی را حفظ می نماید و …

با اینکه نوشیدنی انرژی زای هایپ فایده های زیادی دارد، نوشیدن بیش از حد آن می تواند تأثیرات منفی زیادی برای سلامتیتان داشته باشد و باید این نوشیدنی را به میزان مناسب مصرف نمایید در غیر این صورت ممکن است دچار بیماری هایی نظیر موارد زیر شوید:

-دیابت

-بیماری های قلبی و عرئقی

-بالا رفتن وزن و چاقی

-ایجاد فشار خون بالا و …

پس در نوشیدن آن اعتدال را رعایت فرمایید تا بتوانید از فوائد آن در موقع مناسب بهره مند شوید.

هایپ اسپرسو چیست؟

هایپ اسپرسو یکی از این نوشیدنی های سرد بر پایه قهوه (آیس کافی ها) می باشد که جزو بی نظیرترین و انرژی زا ترین نوشیدنی ها به شمار می آید و تمامی خواص قهوه اسپرسو و نوشیدنی هایپ را یکجا با هم دارد، مثل یک بمب انرژی عمل می کند و بهترین گزینه برای استفاده در تابستان و کسانی که به کافئین و انرژی بالا علاقه دارند مثل ورزشکاران (اما با رعایت اعتدال در مصرف) می باشد.

در ادامه طرز تهیه نوشیدنی هایپ اسپرسو را به شما آموزش می دهیم تا در منزل هم بتوانید آن را تهیه و مصرف نمایید.

مواد لازم برای تهیه هایپ اسپرسو

-100 میلی متر نوشابه انرژی زا (هایپ یا سایر برندها مثل ردبول و …)

-یک یا دو شات قهوه اسپرسو

-قطعات یخ

-لیوان شیشه ای بلند و حجیم

-اسپرسوساز یا موکاپات یا فرنچ پرس

طرز تهیه هایپ اسپرسو

1-اول باید قهوه اسپرسو را با هر وسیله ای که در منزل دارید به اندازه سینگل یا دبل درست کنید، تا وقتی اسپرسو عصاره گیری می شود هایپ را در لیوان بریزید تا گازش خارج شود.

2-در مرحله بعد پس از درست کردن قهوه اسپرسو و خارج شدن گاز هایپ، تکه های یخ را داخل لیوان شیشه ای بریزید و قهوه اسپرسو کمی خنک شده را آرام روی یخ ها بریزید.

3-حالا موقع اضافه کردن هایپ است، کم کم آن را به ترکیب اضافه کنید، خوب هایپ اسپرسو شما آماده است و می توانید با نوشیدن آن جانی تازه بگیرید.

در انتها باید این نکته را نیز اضافه کنیم که در نحوه ترکیب کردن و میزان هر کدام از آیتم های سازنده آن یعنی قهوه اسپرسو، یخ و هایپ مدل های گوناگونی وجود دارد و ممکن است هر باریستایی ترتیب اضافه کردن موادش با دیگری متفاوت باشد.

مثلا بعضی اول قهوه اسپرسو را داخل لیوان می ریزند بعد قطعات یخ را اضافه می کنند و نهایتا هایپ را روی بقیه مواد می ریزند، بعضی هم اول یخ و نوشابه را با هم ترکیب می کنند سپس قهوه اسپرسو را به آن می افزایند، پس از روش های مختلف تهیه آن در کافه های مختلف تعجب نکنید چون هر باریستا روش خودش را برای تهیه انواع آیس کافی و قهوه ها دارد.

پیج اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *