تجهیزات باریستا + لیست کامل

تجهیزات مورد نیاز باریستا

تجهیزات باریستا از مهم ترین عوامل برای رسیدن به یک قهوه خوب و با کیفیت می باشد. اگر به علاقه مند هستید که به یک باریستا حرفه ای تبدیل شوید، می توانید در دوره آموزش باریستا شرکت کنید.

این روز ها شغل باریستایی یکی از مشاغل پر طرفدار بین جوانان است. هر فردی که در این شغل فعالیت دارد، نیازمند تجهیزات باریستا می باشد. شایاد برای شما سوال شود که تجهیزات باریستا مناسب چه چیز هایی هستند. برای رسیدن به جواب این سوال، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لوازم مورد نیاز باریستا

در دنیایی که پر از ابزارهای پیشرفته و فناوری‌های جدید است، هنر تهیه قهوه به یک معنی عمیق‌تر و ارزشمندتر دست پیدا کرده است. از گذشته تاکنون، تجربه تمامی حس‌ها و ایجاد ارتباط انسانی خاص با هر فنجان قهوه، یک هنر جذاب بوده است. امروزه، در کنار پیشرفت‌های تکنولوژی، هنر اصیل باریستا با ضرورت تسلط به تجهیزات باریستا که در تهیه یک قهوه ایده‌ال و بی‌نظیر استفاده می‌شوند، همراه است.

تابه‌حال دقت کرده‌اید که چگونه باریستا‌های حرفه‌ای با استفاده از ابزارهای ساده، قهوه‌ای با طعم و عطری فراتر از انتظار ایجاد می‌کنند؟ اگر دنیای قهوه سازی برای شما نقشی جذاب و حتی چالش‌برانگیز دارد، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با شناخت دقیق از تجهیزات باریستا، به یک هنرمند قهوه واقعی تبدیل شوید.

تجهیزات باریستا و انواع آن

به چه کسی باریستا گفته می شود؟ به کسی که با استفاده از ابزار های مختلف، به صورت حرفه ای قهوه تهیه می کند، باریستا گفته می شود. در دنیای هنری قهوه‌سازی، تجهیزات باریستا نقش کلیدی در ایجاد طعم و عطری منحصربه‌ فرد از قهوه دارند. از تمپرها و پیچرها تا قلم لته آرت و کتل‌های مخصوص، هر یک از این ابزارها با ترکیب دقیق و مهارت باریستا، تجربه‌ای عالی از قهوه‌سازی را به ارمغان می‌آورند. یکی از تکنیک های باریستا شدن استفاده درست از تجهیزات باریستا است که عبارت‌اند از:

  • تمپر
  • لولر
  • نیدل
  • فانل
  • پیچر
  • اسکیل (ترازو)

این تجهیزات باریستا، نقش اساسی در تجربه کاری باریستا دارند. از تمپرها تا پیچرهای شیر که با ترکیب فوم و شیر می‌توان قهوه‌های متنوع را تهیه کرد. در ادامه با کابرد آن ها بیشتر آشنا می شویم.

تمپر

تمپر یکی از تجهیزات باریستا می باشد که با استفاده از آن می توانیم فشرده کردن قهوه در پورتا فیلتر را به خوبی انجام دهیم. البته باید توجه داشته باشیم که به صورت اصولی و حرفه ای این کار را انجام دهیم که بتوانید قهوه ای با کیفیت داشته باشیم.

لولر

برای بهتر تمپ کردن یا فشرده کردن قهوه در پرتافیلتر، به این ابزار نیاز داریم. لولر نوعی توزیع کننده است که به ما کمک می کند قهوه آسیاب شده در پرتا فیلتر، به صورت یکدست و هم اندازه در بسکت پورتافیلتر پخش شود. به همین دلیل در دسته تجهیزات باریستا یکی از ابزار های مهم به حساب می آید.

نیدل

این ابزار به ما کمک می کند که با چرخواندن سوزن های موجود در این ابزار داخل قهوه آسیاب شده، گوله های قهوه موجود را از هم باز کند تا قهوه با کیفیت تری را داشته باشیم. به همین دلیل در دسته تجهیزات باریستا قرار می گیرد.

فانل

این ابزار هنگام پر کردن پرتافیلتر و استفاده از نیدل به کار می رود. برای جلوگیری از هدر رفتن قهوه و بیرون ریختن از پرتافیلتر از این ابزار استفاده می شود. به همین دلیل این ابزار در دسته تجهیزات باریستا قرار می گیرد.

پیچر

یکی از اصلی ترین تجهیزات باریستا برای ساخت شیر قهوه های خوب و با کیفیت پیچر می باشد. پیچر ها گونه های مختلف با آلیاژ های متفاوتی دارند که گونه های مختلف آن در کیفیت شیر و فوم نهایی تاثیر گذار است.

اسکیل

اسکیل یا ترازو یکی از اصلی ترین تجهیزات باریستا می باشد که تاثیر بسیاری در کیفیت و خروجی قهوه شما دارد.

نتیجه گیری

در دنیای جذاب قهوه‌سازی، تجهیزات باریستا و آشنایی با اصطلاحات باریستایی نقش حیاتی در تبدیل عمل ساده تهیه قهوه به یک هنر اصیل و بی‌نظیر دارند. در پایان، با استفاده از تجهیزات باریستا و با تسلط به مهارت‌های باریستا، می‌توانید به یک هنرمند قهوه تبدیل شوید و تجربه‌ای فراتر از معمول از قهوه‌سازی را به اشتراک بگذارید.

پیج اینستاگرام

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *