اسپرسو چیست؟

اسپرسو؛ نوشیدنی پرطرفدار

اسپرسو نوشیدنی است که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و تقریبا همه ی دنیا این نوشیدنی را می شناسند. اما اسپرسو چیست؟ اسپرسو یک نوشیدنی ایتالیایی است.

اسپرسو در واقع یک روش باری تهیه قهوه است که این روش با عبور آب نزدیک به نقطه جوش و تحت فشار از قهوه آسیاب شده، در کمتر از ۲۵ ثانیه انجام می شود. یک شات اسپرسو Espresso حجمی حدود ۲۵-۳۰ میلی لیتر دارد که به آن سینگل اسپرسو single espresso یا یک شات اسپرسو گفته می شود.

اسپرسو چیست؟

اسپرسو در اواخر قرن بیستم در ایتالیا ابداع شد و در بین نوشیدنی های قهوه دارای بیشترین میزان کافئین است، فکر می‌کنم شما هم در تفاوت قهوه اسپرسو فرانسه و ترک دچار سردرگمی شده اید؟! پیشنهاد میکنم قبل از خواندن ادامه مطلب ابتدا تفاوت قهوه ترک و فرانسه و اسپرسو را مطالعه کنید.

خب! حالا با نگاه دیگری می‌توانید به تعریف اسپرسو چیست؟ نگاه کنید. اسپرسو یکی از نوشیدنی‌های قهوه است که برای تهیه آن 25 ثانیه زمان، 7 گرم پودر قهوه و یک دستگاه اسپرسوساز لازم دارید. همین! حالا که تعریف اسپرسو را خواندید این نکته را بدانید که با توجه به تعریف اسپرسو، فقط نوشیدنی نهایی دستگاه اسپرسوساز را می‌توانید اسپرسو بنامید! نه نوشیدنی موکاپات را! اما به صورت عامیانه به نوشیدنی موکاپات نیز اسپرسو می‌گویند، در ادامه توضیخات بیشتری آوردیم.

بیاموزید: تفاوت عربیکا و روبوستا

انواع روشهای تهیه اسپرسو

  • تهیه اسپرسو با موکاپات
  • تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز

در این مطلب ( اسپرسو چیست؟ ) به دلیل طولانی و تخصصی بودن، قصد آموزش تهیه اسپرسو را نداریم. با یک دستگاه اسپرسو ساز شما به راحتی می توانید در هر زمان، یک شات اسپرسو نوش جان کنید، البته دستگاهی که در یک کافی شاپ، روزانه صدها اسپرسو می‌گیرند متفاوت است و کیفیت نسبتا بهتری به اسپرسو دستگاه خانگی دارد. اگر دستگاه اسپرسو ساز ندارید میتوانید تهیه اسپرسو را با موکاپات انجام دهید.

اسپرسو یکی از روشهای تهیه قهوه است که پایه بسیاری از نوشیدنی های کافی شاپی است. مثلا قهوه اسپرسو را اگر با آب داغ ترکیب کنید آمریکانو و اگر با شیر، بستنی، خامه و … ترکیب کنید نام های دیگر! در اصل می توان گفت مشتقات اسپرسو، یا نوشیدنی های پایه اسپرسو، نه انواع اسپرسو!

اگر بخواهیم درباره خواستگاه اسپرسو توضیح دهیم، باید نگاهی به تاریخچه ماشین اسپرسو بیندازیم، زیرا اسپرسو نوشیدنی است که با کمک دستگاه اسپرسو ساخته می شود.

 

پیج اینستاگرام من

خرید ملزومات کافی شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *