آیس کافی یا کلد برو ؟

تفاوت آیس کافی با کلد برو

آیس کافی یا کلد برو ؟ مسئله این است!

در روزهای گرم تابستان، یک نوشیدنی خنک می تواند بسیار دلچسب و گوارا باشد. قهوه سرد از جمله نوشیدنی هایی است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

قهوه سرد به روش های متفاوتی تهیه می شود، ما در این مقاله به تفاوت های دو نوشیدنی آیس کافی و کلد برو پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

آیس کافی یا کلد برو ؟

در تهیه کلد برو به زمان بیشتری نیاز داریم تا آیس کافی

این نوشیدنی بیشتر در فصول گرم سال طرفدار دارد و مناسب همه ی افراد می باشد، خصوصا کسانی که به دلیل اسیدیته بالای قهوه و مشکلات گوارشی مجبورند قهوه ی کمتری بنوشند، در خوردن این نوع از قهوه به مشکل نخواهند خورد.

باید بدانید که تهیه این قهوه بسته به عوامل مختلفی همچون میزان قهوه و طریقه ی دم آوری آن با دستگاه های مختلف، از 2 تا 24 ساعت زمان می برد.

دمای آب مورد استفاده برای دم کردن این نوع قهوه سرد چیزی بین 25 تا 30 درجه است و نحوه ی خارج شدن قهوه از دستگاه به صورت قطره ای می باشد. پس با در نظر گرفتن میزان درجه حرارت آب و نوع استخراج این نوع از دم قهوه، می توان زمان بر بودن در تهیه این نوع از قهوه را کاملا درک کرد.

اما برای تهیه آیس کافی، قهوه به صورت معمول و آب جوش دم می شود و بعد از آن با ریختن یخ در قهوه دمای آن کاهش پیدا می کند، پس زمان زیادی برای تهیه آیس کافی نیاز نیست.

بیشتر بخوانید: ویژگی یک قهوه خوب چیست؟

میزان کافئین در کلد برو بسیار بالا است

به دلیل اینکه قهوه آسیاب شده زمان زیادی با آب که دمای بسیار پایینی هم دارد، درگیر است، میزان کافئینی که آزاد می کند بسیار بالا است. دلیل اصلی این موضوع هم، وجود مخزن قهوه دستگاه کلد برو در آب است، در نتیجه میزان کافئین کلد برو بسیار بیشتر از آیس کافی است، زیرا درگیری قهوه با آب در آیس کافی زیاد نیست.

میزان تلخی در آیس کافی بیشتر از کلد برو است

آب داغ می تواند بیشترین عصاره را از قهوه بگیرد، اما در روش کلد برو به دلیل حرارت پایین آب، تمامی عصاره ها از قهوه خارج نمی شود و به دلیل طولانی بودنِ زمان تهیه این قهوه، عطر و طعم ملایم تری نسبت به آیس کافی دارد.

به محض نوشیدنی این قهوه (کلد برو) متوجه شیرینی آن خواهید شد، در حالی که آیس کافی قهوه ای تلخ تر و دارای رایحه ی بیشتری نسبت به کلد برو می باشد.

آیس کافی یا کلد برو ؟

بهترین نوع دان قهوه برای دم کردن آیس کافی و کلد برو

برای دم کردن قهوه آیس کافی همان مراحل و نوع قهوه ای که برای اسپرسو و یا یک قهوه ایده آل (یعنی دانه های با رُست مدیوم و تازه) استفاده می کنید، بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آیس کافی

اما در روش کلد برو قضیه کمی متفاوت است، در قسمت بالا گفتیم که به دلیل قرار گرفتن قهوه در معرض آب سرد، بسیاری از ویژگی های قهوه آزاد نمی شود، پس می توان از قهوه هایی که مدت زمان رُست آن ها بین 2 تا 3 هفته است هم استفاده کرد و خواهید دید که در طعم و عطر این روش از دم آوری قهوه، تاثیر آن چنانی نخواهد گذاشت.

نکته مهم

امروزه صاحبان کافه برای داشتن مشتریان راضی و یک کافه شلوغ نیاز دارند تا منوی خود را مرتب تغییر بدهند و انواع جدیدی از نوشیدنی ها را سرو کنند.

اینکه کدام نوشیدنی سرد می تواند بهتر باشد، کاملا به ذائقه و علاقه ی شما مربوط می شود، اگر یک نوشیدنی با کافئین بالا و طعم ملایم می خواهید که بتوانید بدون افزودن شکر، شیر یا هر چیز شیرین، آن را بنوشید، ما کلد برو را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر یک نوشیدنی سرد با طعم و عطر غالب می خواهید و از تلخی قهوه لذت می برید و عجله در آماده شدن سریع آن دارید خوردن یک فنجان آیس کافی حتما نیاز شما را برطرف خواهد کرد.


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

سایت و پیج اینستاگرام من رو دنبال کنید تا از دنیای هیجان انگیز قهوه و نوشیدنی های سرد همواره مطلع باشید.

 مطالعه شرایط و ثبت نام در دوره های آموزشی

مجموعه ویدیویی

فروشگاه حامی کافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *