در دوره آموزش قهوه چه نکاتی گنجانده شده است؟

قهوه دانه ای است که از نظر شیمیایی و مولکولی بسیار پیچیده بوده و به همین دلیل دارای عطر و طعم های بسیار گسترده‌ای می باشد؛ شما در دوره آموزش قهوه با ویژگی های ساختاری، مولکولی و شیمیایی قهوه آشنا خواهید شد و با نحوه دم آوری این دانه ارزشمند با روش های بسیار مختلف و اصولی آشنایی پیدا خواهید کرد.

آموزش قهوه

متن اصلی

در دوره آموزش قهوه چه نکاتی گنجانده شده است؟

دوره آموزش قهوه یکی از دوره های بسیار کاربردی برای کسانی است که قصد دارند به یک باریستای حرفه ای تبدیل شوند.

قهوه دارای جایگاه ویژه ای در جهان بوده به طوری که امروزه به یک صنعت مهم و سودآور تبدیل شده است و تجارت آن بعد از نفت در مقام دوم قرار دارد؛ اهمیت به قهوه تا آنجا پیش رفته است که بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی دارای وزارت قهوه می باشند.

بیشتر بدانید: آموزش طعم شناسی چه قابلیت هایی به شما می دهد؟

قرار دادن روزی در سال به عنوان روز جهانی قهوه که اول اکتبر می باشد و ایجاد سازمانی به نام سازمان جهانی قهوه از دیگر مواردی است که می توان به اهمیت قهوه در جهان پی برد.

اما به راستی چه عاملی باعث شده است تا به این دانه های قهوه ای رنگ در سطح جهان انقدر اهمیت داده شود؟

می توان گفت که عطر و طعم های بسیار متنوع موجود در این نوشیدنی و خواص فوق‌العاده‌ی این نوشیدنی باعث شده تا به این نوشیدنی اهمیت زیادی داده شود.

آموزش قهوه

قهوه دانه ای است که از نظر شیمیایی و مولکولی بسیار پیچیده بوده و به همین دلیل دارای عطر و طعم های بسیار گسترده‌ای می باشد؛

شما در دوره آموزش قهوه با ویژگی های ساختاری، مولکولی و شیمیایی قهوه آشنا خواهید شد

و با نحوه دم آوری این دانه ارزشمند با روش های بسیار مختلف و اصولی آشنایی پیدا خواهید کرد.

مهارت هایی که در دوره آموزش قهوه یاد خواهید گرفت؛ چه مهارت هایی هستند؟

اگر دوست دارید که همانند یک فرد حرفه ای بتوانید قهوه با کیفیت را تشخیص دهید؛ می‌توانید در دوره آموزش قهوه شرکت نمایید.

در آموزش قهوه یاد خواهید گرفت که چگونه قهوه باکیفیت را از قهوه بی کیفیت و قهوه اصل را از قهوه تقلبی تشخیص دهید. روش نگهداری قهوه نیز دارای نکات بسیار مهمی می باشد؛

به عنوان مثال نگهداری قهوه باید در مکانهای خاص و در ظروف خاص و در مدت زمان خاص صورت پذیرد تا عطر و طعم قهوه از بین نرود؛ که نکات مربوط به نحوه نگهداری صحیح به افراد شرکت کننده در این دوره آموزش داده می شود‌.

نحوه آسیاب کردن و برشته کردن قهوه یکی از مهمترین مراحل در آماده‌سازی قهوه می باشد؛ در آموزش قهوه با نحوه آسیاب کردن و اندازه استاندارد دانه ها برای هر نوع قهوه آشنا خواهید شد.

برشته کردن قهوه تاثیر زیادی در طعم و عطر نهایی قهوه خواهد داشت؛ با نحوه و اندازه برشته کردن برای هر نوع قهوه در این دوره به خوبی آشنا خواهید شد.

ملل مختلف برای دم آوری قهوه روش های خاص خود را دارند؛ نحوه دم آوری قهوه ترک با نحوه دم آوری قهوه فرانسه، یونانی و بوسنیایی متفاوت می باشد؛

در آموزش قهوه نحوه دم آوری قهوه های مختلف بر اساس فرهنگ ملل را آموزش خواهید دید.

آشنایی با تجهیزات مربوط به تهیه قهوه در آموزش قهوه

آموزش قهوه

یکی از مهارت های اصولی و مهمی را که در این دوره آموزشی به آن مسلط خواهید شد؛ آشنایی با تجهیزات و دستگاه های مربوط به دم آوری قهوه می باشد. در این دوره به خوبی یاد خواهید گرفت که برای درست کردن چه نوع قهوه ای به چه دستگاهی نیاز خواهید داشت؛ نحوه کار با دستگاه را آموزش خواهید دید و نکات کلیدی مربوط به کار با دستگاه به شما آموزش داده خواهد شد.

علاوه بر این موارد شما با تمامی عوامل موثر بر طعم و عطر قهوه آشنا خواهید شد؛ به عنوان مثال تاثیر دما و کیفیت آب، تاثیر اندازه دانه، تاثیر شکل هندسی سبد فیلتر بر طعم قهوه به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد.

با یادگیری این نکات می‌توانید بهترین و موثرترین پارامترها را در کنار  یکدیگر جمع کرده و خوش عطر و طعم ترین قهوه را دم نمایید.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در هنگام دم آوری قهوه چاشنی های مختلفی به قهوه ها اضافه می نمایند؛ آشنایی با این چاشنی ها و خوشمزه تر کردن قهوه از هیجان انگیز ترین قسمت های آموزش قهوه خواهد بود.

 

پیج اینستاگرام من      فروشگاه حامی کافه

۲ نظر در “در دوره آموزش قهوه چه نکاتی گنجانده شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *