نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه

آشنایی با نوشیدنی های سرد با قهوه

نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه

نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه جزء پرطرفدار ترین آیتم های منوی کافی شاپ ها هستند. امروزه یکی از کسب و کار های پر رونق و پرطرفدار راه اندازی کافه می باشد که اگر درست و اصولی انجام نشود تبدیل به یک ضرر بزرگ خواهد شد. پیشنهاد ما این است که اگر به فکر راه اندازی یک کافه برای خود هستید با یک فرد متخصص مشورت کنید و از تجربه های آن ها استفاده کنید.

در این مقاله می خواهیم شمارا با نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه آشنا کنیم و بگوییم از چه ترکیب هایی می توان این نوشیدنی های پرطرفدار را تهیه کنید.

چه در کافی شاپ محله خود باشید و چه در یک کافه مخصوص قهوه، انتخاب یک نوشیدنی در بین انواع نوشیدنی های کافی شاپی، ظاهراً کار دشواری است. برای کمک به شما، ما یک لیست کامل از انواع نوشیدنی های کافه ای از قهوه و اسپرسو گرفته تا میلک شیک را برای شما گرد آوری کرده ایم. با ما همراه باشید تا تمام آن چه را که باید درباره محبوب ترین نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه بدانید را کشف کنید.

انواع دانه های قهوه

قهوه یک نوشیدنی دم شده از دانه های قهوه است که در واقع دانه های بو داده گیاه قهوه هستند. نوع دانه قهوه مورد استفاده، محل تهیه آن و نحوه برشته شدن و آسیاب شدن آن بر طعم و عطر فنجانی که میل می کنید تأثیر می گذارد. دو دسته اصلی از دانه های قهوه، عربیکا و روبوستا هستند که برای تهیه نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه نیاز دارید که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

  1. عربیکا

شاید کیسه های قهوه با برچسب 100 درصد عربیکا را دیده باشید. عربیکا محبوب ترین نوع دانه ای است که برای قهوه استفاده می شود. دانه‌ های عربیکا کیفیت بالا تری نسبت به روبوستا دارند و هم چنین گران ‌تر هستند. آن ها قهوه ای با طعم ترش تر دارند.

  1. روبوستا

تولید دانه قهوه روبوستا معمولاً ارزان ‌تر است. زیرا رشد گیاه روبوستا سریع ‌تر است. آن ها دارای محتوای کافئین بالا تری هستند و طعم تلخ تری نسبت به دانه های عربیکا دارند. این دانه ها اغلب برای تهیه قهوه فوری و مخلوط اسپرسو استفاده می شود.

انواع نوشیدنی های سرد بر پایه قهوه

آیا چیزی بهتر از یک لیوان قهوه سرد در یک روز گرم وجود دارد؟ ساده ترین راه برای تهیه نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه این است که یک فنجان قهوه داغ معمولی دم کنید، سپس به آن یخ اضافه کنید. هر طعم دهنده اضافی مانند شیر، شکلات یا وانیل را اضافه کنید. در این قسمت تعدادی از بهترین نوشیدنی های سرد بر پایه قهوه را که می توانید میل کنید آورده شده است.

  • آیس کافی
  • آیس لاته
  • آیس موکا
  • آیس آمریکانو
  • آیس تی
  • کلد برو
  • فراپه و فراپوچینو
  • میلک شیک
  1. آیس کافی

آیس کافی یکی از نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه است که طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه آیس کافی بسیار آسان بوده و به راحتی می توان در خانه آن را سرو کرد. کافی است یک فنجان قهوه دم کنید و سپس قالب های یخ را به آن اضافه کنید. افزودن هر گونه طعم دهنده و مواد افزودنی مانند شیر، وانیل و شکلات اختیاری است.

  1. آیس لاته

چه چیزی با طراوت تر از یک لاته سرد؟ جای تعجب نیست که این نوشیدنی اسپرسو بسیار محبوب است. ترکیب قهوه تلخ متعادل شده با شیرینی لطیف و شیر خامه ای و کف کرده، لذتی مطلق و یکی از پرطفردار ترین نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه است.

  1. آیس موکا

در اینجا یک نوشیدنی قهوه شکلاتی، با طراوت و کاملاً عالی وجود دارد. آیس موکا را امتحان کنید! درست کردن این نوشیدنی در خانه بسیار ساده است و دیگر نیازی به رفتن به کافی شاپ نخواهید داشت. فقط چهار ماده برای سرو این نوشیدنی کف ‌دار و خامه نیاز است. می‌توان طعم تلخ اسپرسو درون آن را با شکلات واقعی و شیر کف ‌دار متعادل کرد.

  1. آیس آمریکانو

آیا شما عاشق نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه هستید و می خواهید یک ترکیب با طراوت با نوشیدنی های داغ کلاسیک بخورید؟ آیس آمریکانو را امتحان کنید. نوشیدنی آمریکانو پر رنگ و تلخ است و رقیق کردن اسپرسو با آب داغ طعم آن را باز می کند و به شما اجازه می دهد کمی طولانی تر از فنجان لذت ببرید. یک آیس آمریکانو فوق ‌العاده با طراوت است.

  1. آیس کاپوچینو

در این جا یکی از نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه با طراوت وجود دارد که همه دوست داران اسپرسو باید آن را امتحان کنند. آیس کاپوچینو در واقع ترکیب اسپرسو و مقداری شیر با یخ است. کاپوچینوی سرد بسیار شبیه یک لاته سرد است، اما با فوم سرد سرو می شود.

  1. کلد برو

کلد برو یکی از روش های دم آوری قهوه است که با استفاده از یخ و آب سرد انجام می شود. نکته ای که کلد برو را از دیگر روش های دم آوری جدا می کند این است که زمان دم آوری این قهوه جذاب با اب سرد به صورت قطره ای بین 6 الی 36 ساعت زمان می برد. اما طعمی به شدت جذاب و دوست داشتی ای به ما می دهد که باعث می شود بین لیست نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه در قلب ما جای خاصی داشته باشد!

  1. فراپه و فراپوچینو

فراپه یک نوع بسیار خاص از نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه است. به جای ریختن قهوه و شیر روی یخ، فراپه از ترکیب مواد با یخ ساخته می شود. این کار شبیه درست کردن میلک شیک است. فراپه اغلب با شربت یا شکر طعم دار می شود.

فراپه ها را گاهی فراپوچینو می نامند. اما این یک نام تجاری است که توسط استارباکس ثبت شده است. و به همه فراپه ها اطلاق نمی شود.

همه فراپه ها یکسان نیستند. اکثر فراپه های امروزی شبیه فراپوچینو هستند. با این حال، زمانی که آن ها برای اولین بار اختراع شدند، از ترکیب قهوه فوری با شکر، شیر و آب ساخته شدند. اساساً یک نسخه سرد از یک قهوه فوری درست می کند.

  1. میلک شیک

برای تهیه یک میلک شیک عالی فقط به دو ماده نیاز دارید: بستنی و شیر. میوه های تازه یا منجمد، آجیل، انواع توت ها، از جمله موادی هستند که برای تهیه شیک با طعم های مختلف استفاده می شود.

میلک شیک ها را می توان با طعم دهنده ها، کوکی ها و ترکیبات مختلف سفارشی کرد. میلک شیک های با طعم شکلات، بادام زمینی، قهوه، شکلات تلخ از پر طرفدار ترین انواع میلک شیک است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید انتخابی راحت تر در کافه ها داشته باشید و نوشیدنی های خنک بر پایه قهوه را شناخته باشید.

پیج اینستاگرام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *