کالری قهوه چقدر است؟

میزان کالری موجود در قهوه

کالری قهوه چقدر است؟ در این مقاله می خواهیم شمارا با میزان کالری قهوه آشنا کنیم. در دوره های آموزش باریستا می توانید با انواع قهوه و چگونگی دم آوری آن ها آشنا شوید.

بسیاری از کسانی که ورزش می کنند قبل از شروع تمرین خود قهوه می نوشند، چرا که بر این باور هستند که قهوه باعث چربی سوزی می شود. اما سوالی که برایشان به وجود می آید این است که میزان کالری قهوه چقدر است.

کالری قهوه

قهوه، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. میزان کالری یک ماده غذایی، به میزان انرژیی که در آن دیده می‌شود، اشاره دارد. با توجه به اینکه قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها است، بررسی میزان کالری قهوه می‌تواند برای خوانندگان مفید واقع شود.

من در حال تلاش برای کاهش وزن هستم آیا باید نوشیدن قهوه را قطع کنم؟ پاسخ این سوال بستگی به نوع قهوه ای که می نوشید دارد. چرا که میزان کالری قهوه در نوع های مختلف متفاوت است. مطابق با بانک اطلاعاتی مواد مغذی USDA آمریکا، یک فنجان قهوه دم کرده ساده تنها 2  کالری دارد! و این مقدار در سبد تغذیه تقریبا برابر با صفر کالری است.

کالری ها از مقدار کمی پروتئین و برخی روغن های اشباع نشده تشکیل می شوند. به یاد داشته باشید که وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، همه حتی کالری مربوط به مایعات ساده هم شمارش می شوند و کالری قهوه نیز در این دسته قرار می گیرد.

وقتی در کافی شاپ هستید، قبل از سفارش، اطلاعات مربوط به تغذیه را بررسی کنید. برخی از نوشیدنی های قهوه بیشتر شبیه دسر هستند و می توانند صدها کالری داشته باشند.

چرا قهوه کالری ندارد؟

چگونه یک نوشیدنی که انرژی زیادی به ما می دهد کالری ندارد؟ پاسخ درون دانه قهوه است. کافئین قهوه تا حدود زیادی مسئول احساس انرژی بخش قهوه است نه کالری قهوه!

دانه های قهوه برای تولید و رشد در طبیعت به انرژی زیادی احتیاج ندارند، بنابراین کالری قهوه زیادی به فنجان های ما اضافه نمی کنند.

بنابراین، دانه های قهوه به خودی خود هیچ کالری ندارند و تنها ماده دیگری که برای دم کردن قهوه مورد استفاده قرار می گیرد، آب است که آن هم هیچ کالری ندارد.

در طبیعت، نقش دانه قهوه کمک به جوانه زدن گیاه جدید قهوه است. هنگامی که جوانه قهوه در بالای خاک قرار دارد، یک برگ دارد، سپس از طریق فتوسنتز انرژی مورد نیاز خود را برای رشد تولید می کند.

در این مرحله، یک ریشه کوتاه مواد مغذی مورد نیاز گیاه جوان را از خاک جمع می کند. از آنجا که هدف یک دانه قهوه، رشد جوانه است پس به انرژی بسیار کمی نیاز دارد.

قهوه با شیر و شکر

نوشیدنی های که به قهوه اضافه می کنیم می توانند کالری قهوه را افزایش دهند. کافئین یک ماده شیمیایی تلخ است بنابراین ما تمایل به شیرین کردن آن با شیر، شکر یا سیروپ ها داریم.

یک دانه قهوه دارای روغن هایی در آن است. به همین دلیل است که یک باریستا اغلب برای جلوگیری از ایجاد چربی باید ماشین اسپرسو خود را تمیز کند.

گاهی اوقات علت طعم یک قهوه واقعا بد می تواند به دلیل سفت شدن روغن های موجود در آن باشد. این اغلب از دانه های دارک رخ می دهد، که باعث انتشار روغن های مضر می شود.

تعداد موادی را که در قهوه خود اضافه می کنید را به حداقل برسانید تا مقدار قابل توجهی کالری قهوه را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

کم کالری ترین قهوه کدام است؟

کالری قهوه موجود در اسپرسو درهر 6 قاشق چایخوری تنها 1 کالری دارد. نوشیدنی های اسپرسو نسبت به نوشیدنی های دم کرده کافئین کمتری دارند زیرا در طی دم کردن، آب برای مدت طولانی در تماس با قهوه است.

شما با چند تنظیم ساده، مانند کاهش شیرینی قهوه به 2 درصد یا شیر بدون چربی یا از بین بردن قند قهوه خود، می توانید تفاوت زیادی در میزان کالری قهوه ایجاد کنید.

برای اینکه بفهمید چه مقدار کالری قهوه بالا می برید، این اعداد را در نظر داشته باشید:

12 قاشق چایخوری شیر بدون چربی، 22 کالری، و 0.1 گرم چربی اضافه می کند.

12 قاشق چایخوری شیر 2 درصد،30 کالری، و 1.2 گرم چربی اضافه می کند.

12 قاشق چایخوری شیر کامل، 38 کالری، و 2 گرم چربی اضافه می کند.

12 قاشق چایخوری خامه، 120 کالری، و 12 گرم چربی اضافه می کند.

1 قاشق چایخوری شکر، 16 کالری، و 0 گرم چربی اضافه می کند.

بنابراین شما می توانید نوشیدن قهوه خود را با لذت ادامه دهید و حتی برای تاثیر بیشتر بر چربی سوزی، خوردن قبل از ورزش تاثیر بسیاری خواهد داشت.

میزان کالری قهوه آمریکانو

میزان کالری قهوه آمریکانو بستگی به حجم و ترکیب قهوه و آب دارد. قهوه آمریکانو از ترکیب قهوه اسپرسو و آب جوش تهیه می‌شود. معمولاً یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) قهوه آمریکانو بدون شیر و شیرین کننده، حدود 7 کالری دارد. با اضافه کردن شیر و شیرین کننده، میزان کالری مصرفی افزایش می‌یابد.

به طور مثال، اضافه کردن یک قاشق چایخوری شکر و یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) شیر سه درصد چربی به قهوه آمریکانو، حدود 162 کالری اضافه می‌کند. لذا برای کاهش میزان کالری در قهوه آمریکانو، می‌توان از شیر کم چربی یا شیر سویا و شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل و… به جای شکر استفاده کرد.

  • میزان کالری موجود در یک لیوان آمریکانو (240 میلی لیتری)= 24 کیلو کالری
  • میزان کالری موجود در یک لیوان آمریکانو با شیر (240 میلی لیتری) + یک پیمانه شکر + شیر=  186 کیلو کالری

میزان کالری قهوه فرانسه

میزان کالری قهوه فرانسه بستگی به نوع و حجم قهوه دارد. مقدار انرژی و کالری موجود در قهوه فرانسه سیاه (French Press Black Coffee) بدون شیر و شیرین کننده، در حدود 78 کالری در هر پیمانه (236 میلی‌لیتر) است. این میزان کالری، از طریق چربی موجود در قهوه به دست می‌آید.

با توجه به میزان کالری پایین قهوه فرانسه، می‌توان آن را به عنوان یک گزینه سالم برای شروع روزن دانست. اما اگر قهوه فرانسه با شیر و شیرین کننده مصرف شود، میزان کالری آن طبیعتا افزایش می‌یابد.

    • میزان کالری موجود در یک لیوان قهوه فیلتری فرانسه (240 میلی لیتری)= 78 کیلو کالری

میزان کالری قهوه لاته

قهوه لاته، یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های قهوه‌ای است. در هر فنجان قهوه لاته (240 میلی لیتر)، میزان کالری تقریباً 233 کالری است. این میزان کالری، از طریق شیر و شکر موجود در قهوه به دست می‌آید. برای کاهش میزان کالری قهوه لاته، می‌توان از شیر کم چرب یا شیر سویا استفاده کرد.

  • مقدار کالری یک لیوان لاته= 233 کیلو کالری
  • مقدار کالری یک لیوان لاته کوچک (پیکولو لاته)= 150 کیلو کالری

میزان کالری موکا

همان طور که میدانیم موکا نوعی نوشیدنی بر پایه لاته میباشد، با این تفاوت که دارای مزه شکلاتی درون خود است بنا براین میزان کالری قهوه موجود در یک لیوان 240 میلی لیتری برابر با 394 کیلو کالری میباشد.

کالری یک فنجان قهوه ترک

در دو حالت با شکر و بدون شکر به ازای هر فنجان قهوه ترک میزان کالری قهوه در این نوشیدنی را بررسی میکنیم.

  • مقدار کالری یک فنجان قهوه ترک بدون افزون شکر= 5 Kcal
  • کالری موجود در یک فنجان قهوه ترک حاوی شکر= 86 Kcal

میزان کالری قهوه کاپوچینو

قهوه کاپوچینو، یکی دیگر از نوشیدنی‌های قهوه‌ای محبوب است. در هر فنجان قهوه کاپوچینو (144 میلی لیتر)، میزان کالری قهوه تقریباً 144 کالری است. این میزان کالری، از طریق شیر و شکر و کفی شیرین موجود در قهوه به دست می‌آید. برای کاهش میزان کالری در قهوه کاپوچینو، می‌توان از شیر کم چرب یا شیر سویا استفاده کرد و همچنین استفاده از شکر کمتر یا شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل، انار و غیره را ترجیح داد.

پیج اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *