چگونه میکسولوژیست شویم؟

مسیری برای میکسولوژیست شدن

آیا دوست دارید میکسولوژیست شوید؟ آیا دوست دارید Flair (حرکات نمایشی بارتندر) را به صورت حرفه ای انجام دهید؟ و یا شاید دوست داشته باشید در یکی از مسابقات داخلی یا بین المللی شرکت کنید و در آن برای خود مقامی دست و پا کنید.

هدف نهایی بسیاری از علاقمندان به صنعت نوشیدنی، متخصص شدن در زمینه ی میکسولوژی است.

با تمرین، دانش و درک کافی از تفاوت های ظریف میکسولوژی، تبدیل شدن به یک میکسولوژیست حرفه ای کاملاً امکان پذیر است.

حتما لازم نیست که بارتندر باشید تا بتوانید به یک میکسولوژیست حرفه ای تبدیل شوید،

حتی افرادی که در خانه خود و برای پذیرایی از میهمانان خود نیز اقدام به ساخت نوشیدنی های خاص می کنند، می توانند با افزایش مهارت خود در حوزه میکسولوژی، پیشرفت های زیادی داشته باشند.

میکسولوژیست

پیشرفت و رسیدن به تکامل در هنر و علم میکسولوژی، علاوه بر تمرین، نیاز به زمان و صبر دارد و علاقمندان می بایست به افراد متخصص این صنعت رجوع کرده و از تخصص آن ها بهره ببرند.

آن دسته از افرادی که می خواهند در زمینه ی میکسولوژی متخصص شوند می بایست منابع مختلفی را دنبال کنند که خوشبختانه بسیاری از آن ها رایگان هستند.

پنج راه کار برای تبدیل شدن به میکسولوژیست حرفه ای

  • با افراد فعال در صنعت میکسولوژی آشنا شوید

صدها و شاید هزاران نفر در صنعت میکسولوژی، هر روزه رسپی نوشیدنی های مختلف را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند.

به سادگی می توانید با الهام گرفتن از افرادی که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، پینترست و… طرفداران زیادی دارند؛ هر روزه به دانش میکسولوژی خود اضافه کنید. این اولین قدم برای افزایش خلاقیت و آغاز راه یک میکسولوژیست است.

از مطالبی که قبلاً توسط سایر همکاران در فضای آنلاین منتشر شده استفاده کنید.

  • در یک دوره آموزشی شرکت کنید

برای افرادی که در زمینه میکسولوژی به طور جدی فعالیت می کنند و خواستار پیشرفت در مسیر تبدیل شدن به یک میکسولوژیست هستند، شرکت در یک دوره عملی میکسولوژی یک نیاز محسوب می شود.

یادگیری مهارت و دانش میکسولوژی در کنار یک استاد متخصص می تواند سرعت یادگیری شما را افزایش دهد.

یکی از نکات مثبت حضور در کارگاه آموزشی میکسولوژی این است که می توانید سوالات و ایرادات خود را در حضور مربی حل و فصل کنید که این امکان در فضای آنلاین و خارج از فضای کارگاه آموزشی امکان پذیر نیست.

یک دوره آموزشی سرعت یادگیری شما را بالا خواهد برد و به جای ساعت ها جستجو در گوگل می توان در یک دوره فشرده آموزشی بسیاری از نکات را یاد گرفت و در وقت صرفه جویی کرد.

  • از اپلیکیشن های تخصصی رسپی نوشیدنی سرد استفاده کنید

وقتی که شما با اصول اولیه میکسولوژی آشنا شوید با استفاده از رسپی های مختلف می توانید نوشیدنی های جذابی را آماده کنید.

میکسولوژیست های برجسته با ایجاد رسپی های جدید همواره سعی دارند تا تنوع نوشیدنی های سرد را بالا ببرند.

آن ها همیشه بهترین رسپی ها را در اپلیکیشن های محبوب با دیگران به اشتراک می گذارند تا افراد دیگر نیز آنها را آزمایش کنند.

من در مطلب اپلیکیشن های رسپی نوشیدنی سرد به معرفی ۷ اپلیکیشن معروف و پرکاربرد در این حوزه پرداخته ام.

یکی از بارزترین ویژگی های برخی از این اپلیکیشن ها این است که می توانید رسپی های خود را نیز به اشتراک بگذارید تا دیگران از آن بهره ببرند و چه راهی بهتر از این برای شناخته شدن بیشترِ شما!؟

  • بهترین ابزارهای میکسولوژی را تهیه کنید

مهم نیست که چقدر مهارت در حوزه میکسولوژی دارید اگر ابزار خوبی در دست نداشته باشید حتی اگر میکسولوژیست حرفه‌ای هم باشید، پیشرفتی نخواهید داشت!

بهترین کیت های ابزار میکسولوژی از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند که هم ماندگاری بالایی دارند و هم در مقابل زنگ زدگی مقاوم هستند.

ابزار حرفه‌ای توسط متخصصان ساخته می‌شود و مناسب میکسولوژیست های حرفه ای است.

  • تمرین تمرین و تمرین

مانند هر موضوع دیگری در زندگی تمرین یک نیاز اولیه در کسب هر مهارتی است.

در هر صنف و صنعتی شما باید ابتدا کسب مهارت کرده و پس از آن با تمرین و تکرار، آن مهارت را ملکه ی ذهنِ خود کنید.

اگر شما منابع کافی دانش و مهارت را بیابید (4 مورد بالا) با تمرین و تکرار می توانید به یک متخصص حرفه‌ای در صنعت خود تبدیل شده و به عنوان یک میکسولوژیست شناخته شوید.

برای شام و نوشیدنی از دوستان، خانواده، همسایگان و همکاران خود دعوت کنید. برای آنها نوشیدنی سرو کنید، نظر میهمانان را بگیرید و خود را به چالش بکشید.

حتما وارد یک رقابت شوید، خود را به چالش بکشید، حتی اگر برنده نشوید وقت خود را صرف اشتراک‌ گذاری رسپی های خود کنید و با به اشتراک گذاشتن آنها با افرادِ همفکر، به پیشرفت خود کمک کنید.


منبع: mixologycrew.com

مترجم: رضا پورمحمودیان

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

سایت و پیج اینستاگرام من رو دنبال کنید تا از دنیای هیجان انگیز قهوه و نوشیدنی های سرد همواره مطلع باشید.

 مطالعه شرایط و ثبت نام در دوره های آموزشی

پیج اینستاگرام من

فروشگاه حامی کافه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *